VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY
1. OBECNÁ USTANOVENÍ
1.1 Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) vydané dle § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“) upravují vzájemná práva a povinnosti prodávajícího:
Andrea Horáček
IČO: 74555758,
se sídlem Na Vrších 2348/16, Praha 10, 100 00
vedená v evidenci Živnostenského úřadu pro Prahu 10
e-mail: makeup@andreahoracek.cz
telefon: +420 736 640 785
webové stránka: www.andreahoracek.cz (dále jen „webová stránka“)
(dále jen „prodávající“)
a fyzické osoby, která uzavírá s prodávajícím smlouvu o poskytnutí služeb, poskytnutí digitálního obsahu nebo prodeji produktů (dále jen „smlouva“) mimo svoji podnikatelskou činnost jako spotřebitel prostřednictvím prostředků komunikace na dálku přes rozhraní webových stránek (dále jen „zákazník“).
1.2. Prodávající se zavazuje za podmínek stanových smlouvou a těmito obchodními podmínkami realizovat pro zákazníka dodávky produktů, digitálního obsahu nebo služeb dle jednotlivých objednávek zákazníka a zákazník se za to zavazuje prodávajícímu zaplatit sjednanou cenu.
1.3. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí smlouvy. Odchylná ujednání ve smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto obchodních podmínek.
1.4. Tyto obchodní podmínky a smlouva se uzavírají v českém jazyce.
2. INFORMACE O PRODUKTECH, SLUŽBÁCH, DIGITÁLNÍM OBSAHU A CENÁCH
2.1. Informace o produktech, službách a digitálním obsahu včetně uvedení jejich cen a hlavních vlastností jsou uvedeny u jednotlivých produktů, služeb a digitálním obsahu na webových stránkách. Další informace budou zákazníkovi sděleny na vyžádání e-mailem, telefonicky nebo jiným prostředkem komunikace na dálku. Informace o tom, zda jsou ceny s DPH nebo bez DPH je uvedena na webových stránkách. V případě uvedení ceny bez DPH je následně uvedena i cena s příslušnou sazbou DPH. Ceny produktu/služeb/digitálního obsahu zůstávají v platnosti po dobu, po kterou jsou zobrazovány na webových stránkách. Toto ustanovení nevylučuje sjednání smlouvy za individuálně sjednaných podmínek.
2.2. Veškerá prezentace produktů, služeb a digitálního obsahu umístěná na webových stránkách je informativního charakteru (nezávazná) a prodávající není povinen uzavřít smlouvu ohledně těchto produktů,služeb nebo digitálního obsahu (ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije).
2.3. Dodání služeb a digitálního obsahu probíhá prostřednictvím prostředku komunikace na dálku. Náklady na dodání účtovány nejsou. V případě, že je předmětem smlouvy mezi prodávajícím a zákazníkem hmotná věc, jsou zákazníkovi účtovány náklady na dodání (balné a náklady na dopravu), přičemž výše těchto nákladů se zobrazuje na webové stránce. Náklady vzniklé zákazníkovi při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením smlouvy a jejím plněním (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) hradí zákazník sám. Tyto náklady se neliší od základní sazby. Náklady vzniklé prodávajícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením smlouvy a jejím plněním (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) hradí prodávající sám.
2.4. Případné slevy z ceny produktů nebo služeb nelze navzájem kombinovat, nedohodne-li se prodávající se zákazníkem jinak.
3. OBJEDNÁVKA A UZAVŘENÍ SMLOUVY
3.1. Zákazník provádí objednávku těmito způsoby:
- vyplněním objednávkového formuláře na webových stránkách,
- e-mailem.
3.2. Objednávka obsahuje: kontaktní údaje zákazníka, objednávaný produkt, službu nebo digitální obsah, cenu včetně uvedení daní a poplatků a způsob úhrady ceny. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné.
3.3. Před učiněním/odesláním objednávky zákazník může kontrolovat a měnit údaje uvedené v objednávce.
3.4. V případě učinění objednávky vyplněním objednávkového formuláře na webových stránkách odešle zákazník objednávku prodávajícímu kliknutím na tlačítko „odeslat objednávku zavazující k platbě“. Podmínkou platnosti objednávky je vyplnění všech povinných údajů v objednávkovém formuláři a potvrzení zákazníka o tom, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami a byl informován o tom, že jeho osobní údaje jsou zpracovávány v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů. Neprodleně po obdržení objednávky zašle prodávající zákazníkovi potvrzení o přijetí objednávky na emailovou adresu, kterou zákazník při objednání zadal. Toto potvrzení o přijetí objednávky se považuje za uzavření smlouvy.
3.5. V případě učinění poptávky e-mailem nebo telefonicky odešle prodávající shrnutí objednávky obsahující údaje dle čl. 3.2. obchodních podmínek na e-mail zákazníka spolu s obchodními podmínkami prodávajícího a požádá zákazníka o odsouhlasení objednávky a obchodních podmínek. Odsouhlasení objednávky zákazníka se považuje za uzavření smlouvy.
3.6. Prodávající vylučuje přijetí nabídky s dodatkem nebo odchylkou.
3.7. Všechny objednávky přijaté prodávajícím jsou závazné. Zákazník může zrušit objednávku, dokud není zákazníkovi doručeno oznámení o přijetí objednávky prodávajícím (v případě objednávky prostřednictvím objednávkového formuláře) nebo dokud prodávajícímu není doručeno odsouhlasení objednávky zákazníka (v případě objednávky e-mailem). Zákazník může zrušit objednávku telefonicky na telefonní číslo nebo email prodávajícího uvedený v těchto obchodních podmínkách.
3.8. Zákazník souhlasí s použitím prostředků komunikace na dálku při uzavírání smlouvy a při poskytnutí plnění prodávajícím.
3.9. Prodávající je povinen poskytnout či dodat produkt/službu/digitální obsah, které si zákazník objednal a zákazník se zavazuje produkt/službu/digitální obsah převzít a zaplatit prodávajícímu cenu.
3.10. Zákazník je srozuměn s tím, že pro řádné užívání online vzdělávacích produktů, webinářů a konzultací je třeba z jeho strany splnit technické požadavky a mít aktualizovaný software. V případě použití jiného než vyžadovaného software, nebo při použití požadovaného, ale neaktualizovaného softwaru (např. internetového prohlížeče) může být omezena funkcionalita.
3.11. V případě, že došlo ke zjevné technické chybě na straně prodávajícího při uvedení ceny produktu/služby/digitálního obsahu na webové stránce nebo v průběhu objednávání, není prodávající povinen dodat zákazníkovi produkt/službu/digitální obsah za tuto zcela zjevně chybnou cenu ani v případě, že zákazníkovi bylo zasláno automatické potvrzení o přijetí objednávky podle těchto obchodních podmínek. Prodávající informuje zákazníka o chybě bez zbytečného odkladu a zašle zákazníkovi na jeho emailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh smlouvy a smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením o přijetí zákazníkem na emailovou adresu prodávajícího.
4. ČLENSKÁ SEKCE
4.1. Na základě nákupu digitálního obsahu (webinářů) na webových stránkách prodávajícího bude zákazníkovi zaslán e-mail s přihlašovacími údaji do členské sekce – uživatelského účtu zákazníka. V členské sekci bude po sjednanou dobu digitální obsah (webinář) zákazníkovi přístupný.
4.2. Přístup do členské sekce je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Zákazník je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho členské sekce. Zákazník není oprávněn umožnit využívání zákaznického účtu třetím osobám. Prodávající nenese odpovědnost za případné zneužití účtu zákazníka v členské sekci třetími osobami.
4.3. Zákazník bere na vědomí, že účet zákazníka v členské sekci nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.
5. PLATEBNÍ PODMÍNKY
5.1. Cenu produktu, služby nebo digitálního obsahu může zákazník uhradit následujícími způsoby:
- online platební kartou VISA, VISA electron, MasterCard, Maestro, a to prostřednictvím platební brány ComGate společnosti ComGate Payments, a.s.
- bezhotovostně převodem na bankovní účet prodávajícího č. 5290981013/0800, vedený u České spořitelny na základě faktury vystavené prodávajícím.
5.2. V případě bezhotovostní platby převodem je cena splatná do 14 dnů od doručení daňového dokladu/faktury zákazníkovi. Zákazník je povinen uhradit cenu s uvedením správného variabilního symbolu platby, jinak prodávající nebude schopen platbu identifikovat a poskytnout včas požadované plnění.
5.3. V případě platby prostřednictvím platební brány postupuje zákazník podle pokynů příslušného poskytovatele elektronických plateb. Platby kartou a platebními tlačítky bank probíhají podle pokynů daného poskytovale. Více o platbách kartou najdete tady: https://www.comgate.cz/cz/platebni-brana a o bankovním převodu tady: https://help.comgate.cz/docs/bankovni-prevody .
• kontaktní údaje na společnost ComGate Payments, a.s. včetně telefonního čísla a e-mailové adresy pro případné reklamace nebo dotazy k platbám:
ComGate Payments, a.s.
Gočárova třída 1754 / 48b, Hradec Králové
E-mail: platby-podpora@comgate.cz
Tel: +420 228 224 267
5.4. Prodávající vystaví ohledně plateb prováděných na základě smlouvy zákazníkovi daňový doklad/fakturu, který slouží jako doklad o zakoupení produktu/služby. Daňový doklad/faktura bude odeslána na e-mailovou adresu zákazníka.
5.5. Závazek zákazníka uhradit cenu za produkt/službu je splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího.
5.5. Prodávající nepožaduje od zákazníka předem žádnou zálohu či jinou obdobnou platbu. Úhrada ceny před dodáním produktu/služby není zálohou.
5.6. Prodávající je oprávněn požadovat uhrazení celé ceny ještě před dodáním produktu/služby zákazníkem.
5.7. Zákazník může požádat o rozložení úhrady ceny produktu/služby/digitálního obsahu do několika splátek. Prodávající není povinen žádosti zákazníka vyhovět. Pro vyloučení všech pochybností prodávající uvádí, že smlouvou se zákazník zavazuje uhradit celou cenu, a v případě neuhrazení splátky je prodávající oprávněn cenu vymáhat.
5.8. Prodávající přijímá platby v měně CZK.
5.9. Vlastnické nebo užívací právo k produktům přechází na zákazníka zaplacením ceny a jeho převzetím.
6. DODACÍ PODMÍNKY
6.1. V případě poskytování digitálního obsahu se dodáním rozumí zpřístupnění digitálního obsahu prostřednictvím odkazu, zaslání digitálního obsahu ke stažení na e-mailovou adresu zákazníka, zaslání přístupových údajů ze strany prodávajícího na e-mailovou adresu zákazníka případně zaslání odkazu URL adresy. Aktivační a přístupové údaje poskytne prodávající zákazníkovi až po zaplacení celé ceny, a to nejpozději do tří dnů, není-li uvedeno jinak.
6.2. Zákazník bere na vědomí, že vzhledem k povaze digitálního obsahu (audio záznam, video záznam) se jedná ze strany prodávajícího o jednorázové plnění, a k digitálnímu obsahu nebudou zákazníkovi poskytovány aktualizace.
6.3. Je-li prodávající v prodlení se zpřístupněním digitálního obsahu, může zákazník od smlouvy odstoupit, nesplní-li prodávající svoji povinnost bez zbytečného odkladu poté, co jej zákazník vyzval k plnění nebo v dodatečné lhůtě, na níž se strany výslovně dohodly.
6.4. Zákazník může od smlouvy dle předchozího odstavce odstoupit bez dodatečné lhůty jen v případě, že je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že prodávající digitální obsah neposkytne anebo vyplývá-li z ujednání stran nebo z okolností při uzavření smlouvy, že je plnění v určeném čase nezbytné.
6.5. V případě online konzultace nabídne prodávající zákazníkovi minimálně dva termíny pro online konzultaci v co nejkratším termínu, obvykle do 5-20 pracovních dnů od obdržení platby. Zákazník je povinen jeden z nabídnutých termínů přijmout. Zákazníkovi je umožněno dohodnout se s prodávajícím maximálně 1x na odložení termínu, vždy nejpozději do 48 hodin před dohodnutým termínem. Za splnění dodávky se považuje nenavázání komunikace se zákazníkem z důvodu na straně zákazníka.
6.6. V případě dodání produktů (hmotné věci) je produkt dodán na adresu zákazníka uvedenou v objednávce. Způsob dopravy zákazník zvolí v objednávce; cena dopravy se zobrazuje na internetové stránce.
6.7. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku zákazníka, nese zákazník riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
6.8. Je-li prodávající podle smlouvy povinen dodat produkt na místo určené zákazníkem v objednávce, je zákazník povinen převzít produkt při dodání. V případě, že je z důvodů na straně zákazníka nutno produkt doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je zákazník povinen uhradit případné náklady spojené s opakovaným doručováním produktu, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
6.9. Při převzetí produktu od přepravce je zákazník povinen zkontrolovat neporušenost obalů produktu a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit prodávajícímu i přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí zákazník zásilku od přepravce převzít.
6.10. Prodávající je povinen sdělit zákazníkovi termín doručení produktu. Nedomluví-li se zákazník s prodávajícím jinak, je maximální lhůta dodání produktu 30 dní.
6.11. Je-li prodávající v prodlení s odevzdáním věci o více než 30 dní, může zákazník od kupní smlouvy odstoupit, nesplní-li prodávající svojí povinnost ani v dodatečné lhůtě, kterou mu k tomu zákazník poskytl. Zákazník může od smlouvy odstoupit bez dodatečné lhůty jen v případě, že prodávající odmítl plnit nebo je plnění v určeném čase nezbytné s ohledem na okolnosti při uzavření smlouvy anebo zákazník sdělil prodávajícímu před uzavřením smlouvy, že je dodání v určitý čas nezbytné. V případě odstoupení od smlouvy dle tohoto ujednání vrátí prodávající bez zbytečného odkladu zákazníkovi všechna peněžitá plnění, která zákazník podle smlouvy uhradil.
7. ZABEZPEČENÍ A OCHRANA AUTORSKÝCH PRÁV
7.1. Přístupové údaje k digitálnímu obsahu či URL adresa jsou určeny pouze pro osobní potřebu zákazníka. Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Zákazník je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu k digitálnímu obsahu či poskytnuté URL adrese. Prodávající nenese žádnou odpovědnost za zneužití uživatelského jména a hesla třetí osobou.
7.2. Digitální obsah, které prodávající prostřednictvím webových stránek prodává (online vzdělávací programy, webináře, prezentace, elektronické knihy) včetně jejich náplně, podléhají právní ochraně dle autorského práva. Je zakázáno jejich jakékoli šíření nebo poskytování třetím osobám bez souhlasu autora (prodávajícího). Zákazník odpovídá prodávajícímu za újmu, kterou porušením práv na ochranu autorského díla způsobí.
7.3. Všechna práva k webovým stránkám prodávajícího, zejména autorská práva k obsahu, včetně rozvržení webových stránek, fotek, videí, grafik, ochranných známek, loga a dalšího obsahu a prvků, náleží prodávajícímu. Je zakázáno kopírovat, upravovat nebo jinak používat webové stránky, produkty, digitální obsah nebo služby poskytnuté prodávajícím bez souhlasu prodávajícího.
7.4. Zákazník nesmí při využívání webových stránek používat postupy, které by mohly mít negativní vliv na jejich provoz a nesmí vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti tvořící webové stránky a užívat webové stránky nebo jejich části či softwarové vybavení takovým způsobem, který by byl v rozporu s jejich určením či účelem.
8. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
8.1. Zákazník, který uzavřel smlouvu mimo svoji podnikatelskou činnost jako spotřebitel, má právo od smlouvy odstoupit.
8.2. Lhůta pro odstoupení od smlouvy činí 14 dnů ode dne uzavření smlouvy. Je-li předmětem závazku koupě produktu (hmotné věci), končí lhůta uplynutím 14 dnů ode dne, kdy zákazník nebo jím určená třetí osoba odlišná od dopravce převezme produkt, nebo:
- poslední kus produktu, objedná-li zákazník vrámci jedné objednávky více produktů, které jsou dodávány samostatně,
- poslední položku nebo část dodávky produktů sestávajícího z několika položek nebo částí, nebo
- první dodávku produktů, je-li ve smlouvě ujednána pravidelná dodávka produktů po ujednanou dobu.
8.3. Zákazník nemůže odstoupit od smlouvy:
- o poskytování služeb, jestliže byly v plném rozsahu poskytnuty a pokud byly poskytnuty s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a prodávající před uzavřením smlouvy sdělil zákazníkovi, že poskytnutím služeb zaniká právo odstoupit od smlouvy,
- o dodávce zboží vyrobeného podle požadavků zákazníka nebo přizpůsobeného jeho osobním potřebám,
- o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu v zapečetěném obalu, pokud jej zákazník porušil,
- o dodání digitálního obsahu, který není dodán na hmotném nosiči, poté, co bylo započato splněním, pokud byl digitální obsah dodán s předchozím výslovným souhlasem zákazníka před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a prodávající před uzavřením smlouvy poučil zákazníka, že v takovém případě mu zaniká právo na odstoupení od smlouvy.
8.4. Potvrzení o tom, že zákazník výslovně souhlasí se započetím plnění (poskytnutím digitálního obsahu) před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, a poučení o tom, že udělením souhlasu zaniká právo zákazníka na odstoupení od smlouvy zašle prodávající zákazníkovi v potvrzení o přijetí objednávky dle čl. 3.5. těchto obchodních podmínek.
8.5. Aby byla dodržena lhůta pro odstoupení od této smlouvy, postačuje odeslat odstoupení od smlouvy před uplynutím příslušné lhůty.
8.6. Zákazník může odstoupit od smlouvy jakýmkoli jednoznačným prohlášením učiněným vůči prodávajícímu. Pro odstoupení od smlouvy může zákazník využít vzorový formulář k odstoupení od smlouvy poskytovaný prodávajícím. Odstoupení od smlouvy zašle zákazník na emailovou nebo doručovací adresu prodávajícího uvedenou v těchto obchodních podmínkách. Prodávající potvrdí zákazníkovi bezodkladně přijetí odstoupení od smlouvy e-mailem.
8.7. Odstoupí-li zákazník od smlouvy, vrátí mu prodávající bezodkladně, nejpozději však do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky, které od něho na základě smlouvy přijal, a to stejným způsobem. Prodávající vrátí zákazníkovi přijaté peněžní prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím zákazník souhlasil a pokud mu tím nevzniknou další náklady.
9. PRÁVA A POVINNOSTI Z VADNÉHO PLNĚNÍ TÝKAJÍCÍ SE SLUŽEB
9.1. Prodávající je zavázán plnit bez vad s vlastnostmi vymíněnými nebo obvyklými tak, aby bylo možné použít předmět plnění podle smlouvy, a je-li stranám znám, i podle účelu smlouvy.
9.2. Je-li splněno vadně, má zákazník práva z vadného plnění.
9.3. Prodávající je zavázán plnit ve střední jakosti.
9.4. Prodávající plní vadně, zejména:
- poskytne-li předmět plnění, který nemá stanovené nebo ujednané vlastnosti,
- neupozorní-li na vady, které předmět plnění má, ač se při takovém předmětu obvykle nevyskytují,
- ujistí-li věřitele v rozporu se skutečností, že předmět plnění nemá žádné vady, anebo že se věc hodí k určitému užívání, nebo
- zcizí-li cizí věc neoprávněně jako svoji.
9.5. Je-li vada nápadná a zřejmá již při uzavírání smlouvy nebo lze-li vadu zjistit z veřejného seznamu, jde k tíži zákazníka. To neplatí, pokud prodávající vadu lstivě zastřel nebo pokud zákazníka výslovně ujistil, že věc takovou vadu nemá nebo že je vůbec bez vad.
9.6. Zákazník může právo z vadného plnění uplatnit u soudu, vytkl-li vadu prodávajícímu bez zbytečného odkladu poté, kdy měl možnost plnění prohlédnout a vadu zjistit, a to buď označením vady, nebo oznámením, jak se projevuje. Vadu lze vytknout do šesti měsíců od převzetí předmětu plnění.
9.7. Nevytkl-li zákazník vadu včas a namítne-li prodávající opožděné vytknutí, soud zákazníkovi právo nepřizná. To neplatí, pokud je vada důsledkem skutečnosti, o které prodávající při předání věděl nebo musel vědět.
9.8. Jakmile zákazník zjistí vadu, oznámí to bez zbytečného odkladu prodávajícímu a předmět plnění prodávajícímu předá, nebo jej podle jeho pokynů uschová nebo s ním jinak vhodně naloží tak, aby vada mohla být přezkoumána. Jedná-li se o předmět podléhající rychlé zkáze, může jej zákazník po upozornění prodávajícího bez prodlení prodat.
9.9. Vytkl-li zákazník prodávajícímu vadu oprávněně, neběží lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění po dobu, po kterou zákazník nemůže vadný předmět plnění užívat.
9.10. Je-li vada odstranitelná, může se zákazník domáhat buď opravy, doplnění toho, co chybí, anebo přiměřené slevy z ceny. Nelze-li vadu odstranit a nelze-li pro ni předmět plnění řádně užívat, může zákazník buď odstoupit od smlouvy, anebo se domáhat přiměřené slevy z ceny.
9.11. Kdo má právo podle předchozího odstavce, náleží mu i náhrada nákladů účelně vynaložených při uplatnění tohoto práva. Neuplatní-li však právo na náhradu do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu, soud právo nepřizná, pokud prodávající namítne, že právo na náhradu nebylo uplatněno včas.
10. PRÁVA A POVINNOSTI Z VADNÉHO PLNĚNÍ TÝKAJÍCÍ SE PRODUKTŮ
10.1. Prodávající odpovídá zákazníkovi, že produkt při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá zákazníkovi, že v době, kdy zákazník produkt převzal:
- odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, a jiným ujednaným vlastnostem,
- je vhodné k účelu, pro který jej zákazník požaduje a s nimiž prodávající souhlasil, a
- je dodáno s ujednaným příslušenstvím.
Prodávající rovněž odpovídá zákazníkovi, že vedle ujednaných vlastností
- je produkt vhodný k účelu, k němuž se věc tohoto druh obvykle používá,
- produkt množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem věci téhož druhu, které může zákazník rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením,
- je produkt dodán s příslušenstvím, včetně obalu, a jiných pokynů k použití, které může zákazník rozumně očekávat, a
- produkt odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, kterou prodávající zákazníkovi poskytl před uzavřením smlouvy.
10.2. Projeví-li se vada během jednoho roku od převzetí produktu zákazníkem, má se za to, že produkt byl vadný již při převzetí. Tato doba neběží po dobu, po kterou zákazník nemůže produkt užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně.
10.3. Zákazníkovi nenáleží práva z vadného plnění, pokud vadu sám způsobil.
10.4. Vadou produktu není jeho opotřebení způsobené jeho obvyklým užíváním.
10.5. Má-li produkt vadu, může zákazník požadovat její odstranění. Zákazník může požadovat podle své volby dodání nového produktu bez vady, nebo opravu produktu, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný, nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný.
10.6. Zákazník může požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupit od smlouvy, pokud:
- prodávající vadu odmítnul odstranit, nebo jí neodstranil v souladu s ust. § 2170 odst. 1 a 2 občanského zákoníku,
- se vada projeví opakovaně,
- je vada podstatným porušením smlouvy, nebo
- je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro zákazníka.
Zákazník nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada produktu nevýznamná. V případě, že zákazník odstoupí od smlouvy, prodávající vrátí zákazníkovi cenu poté, co obdrží produkt, nebo co mu zákazník prokáže, že produkt odeslal.
10.7. Zákazník může vytknout vadu produktu, která se projeví v době 24 měsíců od jeho převzetí. Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí, ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po kterou zákazník nemůže věc užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně.
11. PRÁVA A POVINNOSTI Z VADNÉHO PLNĚNÍ TÝKAJÍCÍ SE DIGITÁLNÍHO OBSAHU
11.1. Prodávající odpovídá za vady digitálního obsahu, které měl při jeho zpřístupnění. Prodávající zejména odpovídá zákazníkovi, že digitální obsah:
- odpovídá ujednanému popisu a rozsahu, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem,
- je vhodný k účelu, pro který jej zákazník požaduje a s nímž prodávající souhlasil, a
- je poskytován s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k instalaci, a s uživatelskou podporou, lze-li to vzhledem k povaze digitálního obsahu rozumně očekávat.
11.2. Prodávající odpovídá zákazníkovi, že vedle ujednaných vlastností:
- je digitální obsah vhodný k účelu, k němuž se digitální obsah tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem,
- digitální obsah rozsahem, jakostí a dalšími výkonnostními parametry, včetně funkčnosti, kompatibility, přístupnosti, kontinuity a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem digitálního obsahu téhož druhu, které může zákazník rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením,
- je digitální obsah poskytován s příslušenstvím a pokyny k použití, které může zákazník rozumně očekávat, a
- digitální obsah odpovídá zkušební verzi nebo náhledu, které prodávající zpřístupnil před uzavřením smlouvy.
Prodávající za vlastnosti digitálního obsahu dle tohoto odstavce neodpovídá v případě, že prodávající zákazníka před uzavřením smlouvy zvlášť upozornil, že se některá vlastnost digitálního obsahu liší, a zákazník s tímto při uzavírání smlouvy výslovně souhlasil.
11.3. Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od zpřístupnění, má se za to, že byl digitální obsah vadný již při zpřístupnění. Tato doba neběží po dobu, po kterou zákazník nemůže digitální obsah užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně.
11.4. Má-li digitální obsah vadu, může zákazník požadovat její odstranění, ledaže je to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by digitální obsah měl bez vady. Prodávající odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby nezpůsobil zákazníkovi značné obtíže, přičemž se zohlední povaha digitálního obsahu a účel, pro který ho zákazník požadoval.
11.5. Zákazník může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy, pokud:
- prodávající vadu neodstranil nebo je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro zákazníka,
- se vada projeví i po odstranění, nebo
- je vada podstatným porušením smlouvy.
Zákazník nemůže odstoupit od smlouvy, pokud je vada digitálního obsahu nevýznamná, přičemž se má za to, že vada je nevýznamná.
11.6. Odstoupí-li zákazník od smlouvy, může prodávající zabránit v dalším užívání digitálního obsahu, a to zejména tím, že mu digitální obsah znepřístupní. Odstoupí-li zákazník od smlouvy, zdrží se užívání digitálního obsahu, včetně jeho poskytování třetí osobě.
11.7. Peněžité částky, které má prodávající z důvodu vadného plnění vydat zákazníkovi, vrátí prodávající na vlastní náklady bez zbytečného odkladu, nejpozději však do čtrnácti dnů ode dne, kdy zákazník uplatnil u prodávajícího příslušné právo z vadného plnění. Použije přitom stejný způsob, jakým zákazník uhradil cenu digitálního obsahu, ledaže zákazník výslovně svolí jinak a nevzniknou mu tím žádné náklady.
12. SPOLEČNÁ USTANOVENÍ K REKLAMACI PRODUKTŮ, SLUŽEB A DIGITÁLNÍHO OBSAHU
12.1. Prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné, případně i v sídle nebo místě podnikání prodávajícího.
12.2. Zákazník je oprávněn reklamaci uplatnit e-mailem nebo písemně. V rámci uplatnění reklamace zákazník uvede, jaká služba/produkt/digitální obsah je předmětem reklamace, jaká vada je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace zákazník požaduje. Pro usnadnění postupu je vhodné k reklamaci přiložit doklad o zakoupení produktu/služby/digitálního obsahu či daňový doklad – fakturu, byla-li vystavena, nebo jiný dokument prokazující koupi produktu/služby/digitálního obsahu.
12.3. Adresa pro vrácení produktů (hmotných věcí) z důvodu reklamace je: Andrea Horáček, K Parku 523, Předboj, 250 72.
12.4. Při uplatnění reklamace prodávající zákazníkovi vystaví potvrzení, ve kterém uvede datum, kdy zákazník reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace požaduje a kontaktní údaje zákazníka pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace.
12.5. Prodávající je povinen vyřídit reklamaci zákazníka včetně odstranění vady a informovat o tom zákazníka ve lhůtě 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, nedohodne-li se se zákazníkem na delší lhůtě. Po marném uplynutí této lhůty je zákazník oprávněn odstoupit od smlouvy nebo požadovat přiměřenou slevu z ceny.
12.6. Prodávající je rovněž povinen vydat zákazníkovi potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy, době trvání reklamace, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
12.7. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
13. GARANCE VRÁCENÍ PENĚZ
13.1. Vzhledem k tomu, že prodávajícímu velice záleží na spokojenosti zákazníka s digitálním obsahem, poskytuje prodávající u vybraného digitálního obsahu (online vzdělávací programy a webináře) možnost do 30 dnů od uzavření smlouvy odstoupit od smlouvy s garancí vrácení peněz, a to v případě, že s digitálním obsahem zákazník nebude spokojen nebo zjistí, že zakoupený trénink či program není pro zákazníka vhodný. Garance vrácení peněz je poskytována u digitálního obsahu, u kterého je informace o garanci vrácení peněz uvedena na webových stránkách.
13.2. Odstoupení od smlouvy z titulu garance vrácení peněz zašle zákazník prodávajícímu e-mailem s prohlášením, že od smlouvy odstupuje a s přiložením kopie faktury/daňového dokladu s uvedením data nákupu.
13.3. Peníze budou zákazníkovi vráceny stejným způsobem, jako byly obdrženy, a to do 30 dnů od doručení emailu s odstoupením od smlouvy. Po obdržení žádosti dojde automaticky k deaktivaci přístupu zákazníka k produktu.
14. VYLOUČENÍ ODPOVĚDNOSTI
14.1. Všechny produkty, služby a digitální obsah, které slouží pro vzdělávací a informační účely v oblasti on-line marketingu, on-line podnikání, mentoringu, osobnostního a duchovního rozvoje jsou pouze návody a doporučení. Prodávající není odpovědný za úspěch či neúspěch zákazníka při jejich aplikaci v praxi. Úspěch je odvislý od řady dalších faktorů, které prodávající nemůže ovlivnit (např. dovednosti, možnosti, znalosti, schopnosti, obětavost, konkrétní rozhodnutí, obchodních znalostí a zdravotního stavu zákazníka, socioekonomické vlivy a tendence ve společnosti apod.).
14.2. Zákazník je v souvislosti se vzdělávacími produkty nebo službami nebo digitálním obsahem v oblasti vzdělávacího a informačního účelu, osobnostního a duchovního rozvoje srozuměn s tím, že v jejich průběhu může být vystaven fyzickému, psychickému či emocionálnímu zatížení, a je plně na zodpovědnosti a rozhodnutí zákazníka, zda navrhovaná cvičení nebo úkoly podstoupí či nikoliv.
14.3. Účast v programech nebo využití služeb v oblasti osobnostního a duchovního rozvoje je určena zdravým lidem, kteří mají zájem o osobní růst a kteří netrpí žádnou duševní či mentální poruchou.
14.4. Poskytované produkty, služby nebo digitální obsah nenahrazují individuální konzultaci s kvalifikovaným odborníkem ani odbornou nebo lékařskou pomoc a péči.
14.5. Digitální obsah může obsahovat informace o produktech a službách třetích osob. Veškeré informace jsou pouze doporučením a vyjádřením názoru a vhledu prodávajícího k dané problematice.
14.6. Prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do webových stránek nebo v důsledku jejich užití v rozporu s jejich určením.
15. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
15.1. Podrobné informace o ochraně osobních údajů naleznete v Zásadách ochrany osobních údajů.
15.2. Zákazník bere na vědomí, že při on-line webináři nebo osobním skupinovém setkání pořádaném prodávajícím může být pořizován audiovizuální záznam nebo fotografie o průběhu těchto akcí. Prodávající je oprávněn tyto záznamy a fotografie využít k propagaci své činnosti na sociálních sítích. Prodávající je rovněž oprávněn tyto záznamy využít k dalším komerčním účelům, zejména je oprávněn audiovizuální záznamy z on-line webinářů následně nabízet k prodeji na webové stránce.
15.3. Zákazník bude vždy před konáním on-line webináře nebo osobního skupinového setkání vyzván k udělení souhlasu s pořizováním audiovizuálního záznamu a fotografií. Zákazník je oprávněn souhlas s pořízením a dalším rozšiřováním své podobizny a zvukového záznamu neudělit či následně odvolat; nebude-li odvolání souhlasu odůvodněno změnou okolností nebo jiným rozumným důvodem, odpovídá prodávajícímu za škodu vzniklou v důsledku odvolání svého souhlasu.
16. MIMOSOUDNÍ ŘEŠENÍ SPORŮ
16.1. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a zákazníkem ze smlouvy.
16.2. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
16.3. Prodávající je oprávněn k podnikání na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
17. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
17.1. Stížnosti a připomínky zákazníka, které se týkají smluvního vztahu uzavřeného mezi prodávajícím a zákazníkem, může zákazník uplatnit na e-mailové adrese prodávajícího. Pokud je stížnost svým obsahem reklamací, bude stížnost vyřízena jako reklamace.
17.2. Všechny právní spory vzniklé v souvislosti se smlouvou budou řešeny v občanském soudním řízení obecnými soudy České republiky.
17.3. Pokud vztah související s užitím webových stránek nebo právní vztah založený smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak smluvní strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
17.4. Prodávající si vyhrazuje právo u vybraných produktů/služeb/digitálního obsahu upravit další práva a povinnosti smluvních stran nad rámec těchto obchodních podmínek. Tato pravidla budou vždy uvedena na webových stránkách příslušného produktu/služby a mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.
17.5. Ustanovení těchto obchodních podmínek upravující vzájemná práva a povinnosti smluvních stran při poskytování digitálního obsahu se použití rovněž na případy, kdy prodávající poskytuje zákazníkovi digitální obsah, za který zákazník prodávajícímu namísto ceny poskytne osobní údaje.
17.6. Prodávající neověřuje, zda zákaznické recenze uvedené na webové stránce pochází od zákazníků, kteří si produkt/službu/digitální obsah skutečně zakoupili. Prodávající prohlašuje, že zákaznické recenze nesepsal sám ani o jejich sepsání nepožádal třetí osobu.
17.7. Smlouva včetně obchodních podmínek je archivována v elektronické podobě a není přístupná.
17.8. Prodávající není vázán žádnými kodexy chování.
17.9. Zákazník tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
17.10. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
17.11. Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem 1.11.2023.